30 pomysłów na kreowanie fajnych, sprzedających treści

13:47


Każdy kto musi pisać treści do firmowego bloga, sieci społecznościowych oraz stron www, spotykał się z problemem braku pomysłów. W tym artykule, podsuniemy kilka rozwiązań, które mogą ułatwić wam życie . Przedstawiamy listę trzydziestu idei na treści do kanałów komunikacji zewnętrznych. Mamy nadzieje, że przyda się to wam przy zbliżającym się deadlinie, lub oszczędzi trochę czasu przy poszukiwaniu tematu na dzisiejszy post lub wiadomość. Zapraszamy!



1) Aktualnoiści branżowe

Bądź na bieżąco z tym, co się dzieje w twojej branży, i staraj się być jednym z pierwszych publikujących w sieciach społecznościowych.



2) Historia firmy 

Wróć do swoich korzeni i opowiedz innym jak zaczynałeś.

Może kontynuowałeś rodzinny biznes lub dołączyłeś do zespołu entuzjastów. Obojętnie, jaką drogę wybrałeś - podziel się nią. Twoja historia jest unikatowa! Powiedź ją tak, żeby stała się przewagą konkurencyjną. 


3) Jeden dzień z życia 

Pokazując wewnętrzne życie firmy, możesz znacznie zwiększyć interakcje ze społecznością i zbudować długofalowe relacje. Zrób niewielką wycieczkę po biurze. Zrób zdjęcia pracowników lub organizuj z nimi krótkie wywiady. Pamiętaj: artykuł, z dużą ilością elementów wizualnych zawsze przyciąga uwagę. 


4) Spotkanie z „głównym” 

Bądź szczery ze swoimi użytkownikami. Pokaż im człowieka, który to wszystko wymyślił, oraz ludzi, którzy pomogli mu z realizacją jego pomysłów. Powiedź o inwestorach i osobach, które w odpowiednim momencie dali dobrą radę.


5) Spotkanie z zespołem 

Poświęć artykuł swojemu zespołowi i powiedz o chłopakach i dziewczynach, którzy codziennie starają się zapewnić klientom rewelacyjną obsługę. Zwiększ wartość swojego produktu przez opowieść o swoich partnerach oraz dostawcach. 



6) Szczególny opis produktu 

Z całą szczerością i miłością, na którą cię stać, opisz podstawowe cechy swojego produktu i etapy jego wytworzenia. Powiedz o materiałach, z których produkt jest zrobiony i wyraźnie wymień jego główne zalety..


7) Poradnik 

Zrób niewielki poradnik, jak dokonać wyboru, korzystać oraz dbać o produkt twojej firmy. Podziel się praktycznymi wskazówkami, które pomogą użytkownikom ominąć różne problemy. 


8) Opis typowego nabywcy 

Korzystaj ze storytelling’u, żeby opisać swoich typowych użytkowników oraz ich problemy. Twoi potencjalni klienci znajdą się w jednym z podanych przykładów i zrobią kolejny krok w stronę dokonania zakupu. 


9) Firmowe aktualności 

Korzystaj ze swojego blogu firmowego, żeby pokazywać ostatnie wydarzenia w swojej firmie i pokazywać postęp prac.


10) Porównywanie produktów 

Porównaj swój produkt z podobnymi w branży, tylko nie zawyżaj jego zalet. Niech to będzie szczera opinia, po przeczytaniu której klienci ci podziękują. Nawet jeśli nie wybiorą Twojego produktu, pozostaniesz na plusie: będziesz miał ich lojalność oraz ruch na stronie związany z produktami konkurentów. 



11)  Historię zadowolonych klientów 

Podziel się najbardziej jaskrawymi i przejmującymi historiami swoich nabywców. Opowieści te muszą być związane z produktem lub blogiem i przynajmniej pośrednio pokazywać jego główne korzyści. Żadnych reklam i promowania siebie!

12) Praca zespołowa 

Powiedz o tym, jak członkowie waszej drużyny współpracują między sobą w trakcie wykonania zadań oraz jak wspólnie pokonują trudności. 

13) Inna strona twojego produktu 

Opisz 10 fajnych i nieoczekiwanych sposobów użytkowania swoich produktów/ usług.
Poczucie humoru i wesołe obrazki mile widziane


14) Zniszczenie mitów 

W każdej branży są mity które przeszkadzają użytkownikom podjąć decyzję odnośnie Twojego produktu. Nie zostawiaj na tych mitach kamienia na kamieniu


15) Badanie

Zrób badanie i opublikuj je. Taki post będzie interesujący zarówno dla potencjalnych użytkowników, jak i innych specjalistów z branży. 




16) Najlepsze produkty 

Napisz o swoich najpopularniejszych produktach/usługach. Powiedz dla czego są najczęściej wybierane.


17) Twój prywatny wybór 


Podziel się listą swoich ulubionych produktów, opisz, co konkretnie ci się w nich podoba.

Jeżeli jesteś ekspertem w swojej branży, użytkownicy będą łapać każde twoje słowo.

  
18) Konkursy i losowania 

Największe zainteresowanie i współdziałanie z marką zawsze powodują konkursy i losowania nagród.

Korzystaj z tego, rób takie aktywności częściej – ludzie to lubią.


19) Wywiady z nabywcami

Zrób wywiad ze swoimi klientami. Przewagi opisane przez konkretnego użytkownika są doceniane dwa razy mocniej.


20) Wywiad z pracownikami 

Zrób wywiad ze swoimi pracownikami. Niech opowiedzą, jakie mają obowiązki oraz jaką rolę odgrywają w firmie. 




21) Wywiad z ekspertem 

Zrób wywiad z branżowym ekspertem. Poproś go o odpowiedź na najpopularniejsze pytania. Niech wyrazi swoją opinię na temat trendów związanych z branżą.    

       
22) Sposób korzystania z produktu

Pomóż swoim klientom zaoszczędzić pieniądze. Powiedz, jak dbać o kupiony produkt, żeby służył dłużej.


23) „Szczery piątek” 

Zacznij nowy rozdział „szczery piątek”. W końcu tygodnia odpowiedz na wszystkie zadane przez użytkowników pytania. 


24) Król/królewna dramy.

Wyraź swoją opinie na temat konwersyjnego pytania. To spowoduje gwałtowną reakcję i wciągnie ludzi w dyskusję. "Nie ważne jak mówią, byle mówili"... byle tylko z tym nie przesadzać. 


25) Trochę humoru 

Napisz śmieszną historię o swoim produkcie oraz wymień dziwne zapotrzebowania klientów. Nie zapomnij zilustrować swojej historyjki odpowiednią grafika. 




26) Najlepszy z najlepszych
Napisz o swoim najlepszym pracowniku i na przykładach pokaż jaki jest fajny. 


27) Zamiast tysiąca słów
Udostępniaj zdjęcia nabywców z produktem. Możesz dodać swoje komentarze.


28) Jesteśmy rodziną
Wgrywaj zdjęcia swoich pracowników, zrobione na imprezie firmowej oraz na innym ważnym wydarzeniu. Powiedz o pracy zespołowej oraz kreowaniu zespołowej atmosfery. 


29) Artykuł – wartość 
Podziel się przydatnymi narzędziami, które mogą pomóc użytkownikom w rozwiązywaniu ich problemów. 


30) Głos narodu 
Zadawaj pytania swoim użytkownikom za pomocą sieci społecznościowych. Lepsze odpowiedzi opublikuj na blogu.        


Równie interesujące

0 komentarze

Instagram

Śledz nas na Facebook

Gdzie jesteśmy